Miért jött létre a Zöld Őr Program?

Mielőtt bármit is mondanék, jó tudni:
A 2020-as Nemzeti Alaptanterv 1. Melléklet az 5/2020. (I.31) Kormányrendelethez 4. Természettudományos nevelés című alpontja kimondja, hogy az alapfokú képzés első szakaszában a magyar nyelv és irodalom tanulási területének tudásbővítését és olvasásfejlődését segítő olvasmányaiba (1-2. évfolyam) ágyazva kezdődik a környezetismeret oktatása.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Leegyszerűsítve annyit, hogy az általános iskola 1-2. osztályában megszűnt a környezetismeret tantárgy, viszont a hiányzó tantárgy tananyagát a magyar órákba "passzírozva" kell megtanítani a kisiskolásoknak tankönyv, munkafüzet és elegendő óraszám nélkül. Tanítóként borzasztó nehéz, de nem lehetetlen ez a feladat.
Ezért született meg a Zöld Őr Környezetvédelmi Program, mely nemcsak pótolja 1-2. osztályban a környezetismeret jelenlétét, hanem egy olyan komplex munkafüzet-családot jelent, mely az óvoda nagycsoportjától kezdve biztosítja az egészséges óvoda-iskola átmenet kialakulását.
A munkafüzetben megjelenő
fejlesztési területek:
- Környezeti nevelés
- Anyanyelvi kompetencia
- Számolási készség fejlesztése
- Logikus gondolkodás fejlesztése
- Tér-irány differenciálás
- Rész-egész viszony
- Alak-háttér differenciálása
- Finommotorika fejlesztése
Zöld Őr programok
A Zöld Őr Képző óvodásoknak munkafüzetből a 2022-23-as nevelési évben 9 intézményben több, mint 200 nagycsoportos korú gyermek sajátíthatta el a környezettudatos viselkedés alapjait. A Programban a békéscsabai és a vármegyei óvodáknak, a munkafüzet használatán kívül, különböző rendezvények szervezésével igyekeztünk közelebb hozni az óvodát az iskolával. Az eseményeket megtekintheted a Galériában. A 2023-24-es nevelési évben országosan már közel 600 nagycsoportos és több, mint 100 első osztályos vehette kézbe a Zöld Őr munkafüzeteket.
Tekints bele az óvodás munkafüzetbe!